İBB Meclisi’nde konuşan AK Parti Grup Başkanvekili M. Tevfik Göksu, AK Parti döneminde tıkır tıkır işleyen İETT otobüslerine ne olduğunu sordu ve son günlerde İstanbul’un her bir caddesinde yaşanan otobüs ve metrobüs arızalarının sebeplerini anlattı.

Bu arızalar İstanbulluların işlerine, okullarına gitmelerini engellerken perişanlık ve keşmekeş yaşatıyor” diyen AK Parti Grup Başkanvekili M. Tevfik Göksu, “Sayın Başkan birkaç gün önce verdiği bir mülakatta İETT otobüslerinin on yıldır yenilenmediğini ve çok eski bir filo devraldıklarını söyleyerek, yaşanan arızaları buna bağladı. Bu söyleminiz de diğerleri gibi beceriksizliğinizi örtmek için ortaya atılmış koca bir yalandan ibarettir. 2013-2018 arasında yani 5 yılda İETT, araçlarının %75’ini yeniledi ve aldığı otobüslerin hepsini de kendi öz kaynakları ile aldı. Siz ise 2,5 yılda İBB kaynakları ile bir tane bile yeni araç alamadınız. Çünkü iş bilenin kılıç kuşananın. Çünkü siz İETT’yi yönetemiyorsunuz” dedi.

Dünyanın en genç filosuna sahip bir İETT devraldınız!

Dünyadaki toplu taşıma araçlarının yaş ortalamasına bakıldığında en geç filoya sahip olduğumuzu söyleyen Göksu, şu şekilde konuştu:

“Diğer yandan İETT’nin web sayfasına baktığımızda göreceğiz ki 2018 Kasım ayı verilerine göre dünyada toplu ulaşım araçlarının yaş ortalaması New York 9.2, Tokyo 11.83, Berlin 7, Paris 8, Roma 13, İstanbul yani İETT’de 5,8. Yani siz dünyanın en genç filosuna sahip bir kurumu devraldınız. O yüzden böyle basit yalanlara tevessül etmeyin. Düne kadar tıkır tıkır işleyen mevcut otobüsler neden şimdi sürekli arıza yapıyorlar, siz neden bunların bakımını yapamıyorsunuz, süreci neden yönetemiyorsunuz?”

Mercedes bile yetersiz bulunmuş

“İETT otobüslerinin bakımsızlıktan yollarda kalmasını doğrudan izah edecek bir skandal var ortada” diyerek sözlerine devam eden AK Parti Grup Başkanvekili M. Tevfik Göksu konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Daha önceden her garaj için değişik firmaların aldığı bakım ihalelerinin tamamı, bu dönemde yetersizliği ortada olan tek bir firmaya verilmiş ve ihale verilen firma otobüslerin bakımını yapmamış. Dikkat ederseniz ihaleler için verilmiş tabirini kullandım. Çünkü bütün ihaleler için sadece aynı dört firmanın dosya almasına müsaade edilmiş. Her ne hikmetse bu dört firmanın üçü bütün ihalelere teklif yerine teşekkür mektubu göndermiş. Hatta daha da ironik olanı şudur: Mercedes otobüslerinin bakım onarımı için bile Mercedes firması yetersiz bulunarak elenmiş. “Sen yetersizsin, ihaleye giremezsin” diyorlar. Mercedes de 30 sayfalık savunma gönderiyor. Peki ihale verilen firma ne yapmış? Bakımlarda kalitesiz yan sanayi ürünleri kullanmış. İşin bir başka boyutu ise bu firmanın Sayın Başkan’ın kankası olan CHP İstanbul Milletvekili birinin mali danışmanlık yaptığı bir firma olmasıdır”.

Nasıl bir gönül ilişkisi var?

M. Tevfik Göksu İETT ile ilgili açıklamalarına şöyle devam etti:

“Şimdi buradan İstanbullular adına soruyorum: İETT’deki arızaların, bu ihalelerden sonra bu kadar artması bir tesadüf müdür? İstanbul’da son aylarda yollarda dökülen ve yanan onlarca otobüsün, kullanılan bu kalitesiz yedek parçalardan kaynaklandığı doğru mudur?

Bu iş için yetersiz olduğu alenen ortaya çıkan bu firmanın kısa süre içinde İBB’den bu kadar ihale almasının arka planında nasıl bir gönül ilişkisi ya da başka ilişkiler vardır?

İlgili ilgisiz her konuda beyanat veren İBB Başkanı, bu iddialar hakkında neden hâlâ bir açıklama yapmamıştır? Yoksa ajans bu olayı kapatacak yeni bir yalan bulamamış mıdır? Asıl büyük komedi ise, otobüsün icadından 100 yıl sonra, düz yolda otobüsleri yürütemeyen bir kişinin, motorlu araçların icadından 450 yıl önce gemileri karadan yürüten bir komutana benzetilmesiydi. Hanımefendi de artık herhalde yeni Fatih’in portresini genel merkezine asar. “Zulüm 1453’de başladı diyenler ne zamandan beri Fatih oldu?”.

*** 

M. Tevfik Göksu kimdir?

1 Ocak 1966 tarihinde Adıyaman’ın Gölbaşı ilçesinde doğan Göksu, ilkokulu Gölbaşı’nda, liseyi İstanbul Gaziosmanpaşa İmam Hatip Lisesinde tamamladı. 1990 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Harita Mühendisliği Bölümünden mezun oldu. Yüksek lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler Bölümünde tamamladı. Akademik çalışmalarını Sosyoloji alanında yoğunlaştıran M. Tevfik Göksu, Sakarya Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde başladığı doktora çalışmalarını Siyaset Sosyolojisi üzerine devam ettirdi.

Aktif siyasete erken yaşlarda başlayan ve yaşamı boyunca devam eden Göksu, Refah Partisi ve Fazilet Partisi İstanbul İl Başkan Yardımcısı olarak görev yaptı. Millî Gençlik Vakfı İstanbul İl Kuruculuğu ve Marmara Bölge Başkanlığı görevlerinde bulundu. 1992’den 2000 yılına kadar Bağcılar Belediye Başkan Danışmanlığı görevinde bulundu. 

2009 yılında yapılan yerel seçimlerde Adalet ve Kalkınma Partisi Esenler Belediye Başkanı adayı gösterildi ve yüzde 48 oy oranıyla Esenler Belediye Başkanı seçildi. 30 Mart 2014 yerel seçimlerinde AK Parti’den tekrar Belediye Başkanı adayı gösterilen Göksu, yüzde 62,7 oy oranıyla tekrar Esenler Belediye Başkanı olarak seçildi. 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde ise yüzde 65,48 oy oranıyla üçüncü kez başkan seçildi. 

Günümüzde, Esenler Belediye Başkanı ve İstanbul Büyühir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekilidir. SONAR araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre İstanbul’daki AK Parti Belediye Başkanları arasında en sevilen, en başarılı Belediye Başkanı olarak tespit edilmiştir.